Ledardjur

Jag såg ett videoklipp på aftonbladet som visade en handikappad kvinna med en ledarhäst som transportmedel. Man får se när hon går in i en butik med sin häst och handlar.  Enligt amerikansk lag så är det tillåtet att ha djur som hjälpmedel och det gäller inte bara ledhundar.


Undrar om det är så i Sverige också... Jag ska också ha ett ledardjur ifall (hoppas inte det) jag blir fysiskt handikappad. Ska ha en ledarelefant iklädd en ringbrynja av aluminium (elefant + ringbrynja = turkisk pansarvagn) ska kalla honom för Al Pacinose. Sen ska jag marschera in i Ica Maxi som Hannibal erövraren och låtsas att jag är en jätte, så ska jag köpa mini-snickers (för att förstärka effekten av min jätte-image) och när vi är framme vid kassan och ska betala så ska jag vänta på kassörskans reaktion, reagerar hon på rätt sätt (dvs hon låtsas som ingenting eller att hon ger min elefant en komplimang) så gör jag inget, men reagerar hon på fel sätt (dvs stirrar med öppen mun eller säger att jag inte får ha elefanter inne på Ica Maxi) så ska jag säga till min elefant att plocka upp henne runt midjan med sin snabel (den där fram) och lägga henne på rullbandet, sen ska Pacinose ta upp en sån "nästa kund tack" och slå henne med den tills hon ber om ursäkt eller svimmar.


Efter det ska jag ut och njuta av mina snickers, kanske köpa en melon till Al Pacinose som belöning.


I alla fall, det var mina tankar om detta. Nu till citat

Har hört det här under min praktik och nej det är inget snuskigt tyvärr:


-         Vart ska den här?

-         ...stoppa in den där den sugs in... 

                                                                      

I try to do, what I can do, when I can do it


RSS 2.0