Backpacker diskriminering!

Salam alaikom

Igår var jag, mange, nas och digna på bio, vi såg avatar och fy fan vad bra den var. Det känndes inte som att filmen var 2:30 tim lång, det kändes som 1 tim bara, en av de bättre filmerna jag sett i år, påminde lite om the surrogates med bruce "die hard" wilis men den var inte lika bra...den var sämst typ. Det som var lika bra som filmen var nas recension efter filmen, han gav ros och ris. han sa att den var lite fantasilös vilket jag inte förstår då den va animerad o hade skitkonstiga karaktärer o djur o sånt. Men en sak han sa var: - den var fantasilös, allt man såg i filmen har man sett förut, typ drakar o djur...och träd (vet inte vad han vill att det ska vara istället för träd, men hans fantasi är kaos) men hans kopplingar var bra, bl a kopplades matrix o jurassc park till filmen.
Sen blev det fika på pause där vi hade en rolig pratstund.

Idag har jag, nas o mange jobbat med att sätta upp tält och fylla på "godispåsar" med mandariner, godis o leksaker, dessa kunde sedan fiskas upp i en fiskdamm eller vad det heter, för en tjuga. Det var så jävla kallt men det var värt det....inte. Sen lunchade vi på mcdonalds o drog hem. På mcdonalds sa mange något som var roligt.

Igår satt jag o mange o spelade spel, ett av spelen var backpacker 1 (ja jag vet, den äger, den e inte som dom nyare backpacker som suger för hårt) Vi reste till tyskland, frankrike och amsterdam, men vi fick inga jobb. vi tog kanske 15 jobb men utan framgång. Jag blev lite frustrerad men manges replik var klockren och fick mig att skratta fint.

citat

Mange - Nu vet jag varför du inte får jobb! Du måste byta namn!! 

Jag visste inte att backpacker diskriminerade, funderde på ifall dom kanske har en funktion som gör det svårt för invandrare att få jobb. och då man oftat spelar backpacker i ung ålder kanske det är ett sätt att förbereda unga invandrare inför framtiden på arbetsmarknaden.

ska dra mig nu o spela backpacker i väntan på att den sega la roux ska bli klar med att sminka sig så att vi kan tippa (yeah that's right, jag ska göra henne till en gambler) peace out

I try to do, what I can do, when I can do it


Kommentarer
Postat av: Kenta

heheheh tjena...du är bjuden på lagfest juldagen hehehehe /kenta

2009-12-21 @ 20:28:22
Postat av: mamamaarian

wow fick jag en plats på din blogg.. jag känner mej hedrad till maximum

2009-12-27 @ 21:39:39
URL: http://maka.blogg.se/
Postat av: Anonym

btw backpacker e grymt! jag vill låna när vi kommer upp igen!

2009-12-29 @ 00:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0